Το να ακολουθείς δηλαδή τον Θεό, όπου εκείνος πορεύεται, αυτό είναι το να βλέπεις τον Θεό. Γιατί το πέρασμα του δηλώνει την καθοδήγηση του επομένου. Γιατί αυτός που αγνοεί τον δρόμο, δεν μπορεί να βαδίσει με σιγουριά, παρά μόνο αν ακολουθεί αυτόν που προηγείται. Όποιος, λοιπόν, καθοδηγεί, με το να προηγείται, δείχνει τον δρόμο σε αυτόν που ακολουθεί. Και τότε ο επόμενος δεν θα εκτραπεί από τον ίσιο δρόμο, αν θα βλέπει πάντοτε τα νώτα του προηγούμενου. Ενώ εκείνος που κατά την κίνηση παρεκτρέπεται προς τα πλάγια, ή έχει το βλέμμα αντιμέτωπο με τον οδηγό, χαράζει για τον εαυτό του νέα πορεία, όχι αυτή που του υποδεικνύει ο οδηγός.  (Συνέχεια...)


 



  24/9/2020, Στα χρόνια των Ισαύρων 


Ν α υ μ α χ ί α . Οι Άραβες, προετοιμασμένοι μήνες και χρόνια, πολιορκούν το 717 μ.Χ. την Κωνσταντινούπολη. Θέλουν να την κυριέψουν, να λεηλατήσουν, να σκλαβώσουν, να σύρουν τον ίδιο τον αυτοκράτορα των χριστιανών αλυσόδετο στα πόδια του σουλτάνου. Αλλά κι ο αυτοκράτορας Λέων ο Γ' ο Ίσαυρος δε μένει αργός. Εμψυχώνει όλους, καλούς και κακούς, ώστε να μή σκέπτονται τίποτε άλλο παρά την κοινή σωτηρία. Με την επίβλεψή του η Πόλη γίνεται ένα απέραντο στρατόπεδο κι ο Κεράτιος κόλπος ο μεγαλύτερος ναύσταθμος. (Συνέχεια...)


22/9/2020, Ο άγιος Φωκάς ο Κηπουρός,



Ο άγιος Φωκάς ο κηπουρός στη Σινώπη της Τραπεζούντας 
Είχε ένα κήπο και τον φρόντιζε και συνάμα είχε κι άλλο κήπο μέσα του, το μέσα κράτος που λέει ο ποιητής, την ψυχή του. Και τη φρόντιζε και αυτή παράλληλα. Όλα μπορούμε να τα κάνουμε. Λέει, Έχω δουλειές, δεν μπορώ να τα κάνω, πάτερ.» Όλα μπορεί να τα κάνει κανείς, άμα θέλει. Κι άμα είναι λίγο ερωτευμένος με τα ουράνια, κάνει. Κι άμα είναι ερωτευμένος, και χίλιες δουλείες να 'χει, φροντίζει και τον ερωτά του. Έ, όταν είμαστε ερωτευμένοι με τα Θεία, να μην κάνομε κάτι; Αφού είμαστε γι' αυτό φτιαγμένοι. Είμαστε για τον Κύριο φτιαγμένοι. (Συνέχεια...)


18/9/2020, Είδες ποτέ σάβανο με τσέπες;



Κάποτε ἦλθε ἐδῶ ἕνας πολὺ γνωστὸς γιατρὸς γιὰ νὰ μιλήσουμε. Ἦταν καὶ ἡ γυναίκα του γιατρός, θρησκευόμενοι ἄνθρωποι καὶ οἱ δύο. Παραπονιόταν ὅτι τὰ παιδιὰ του ζοῦσαν κοσμικὴ ζωὴ καὶ ὄχι μόνο δὲν τηροῦσαν τὶς ἐκκλησιαστικὲς παραδόσεις τῆς οἰκογένειάς τους, ἀλλὰ καὶ τὶς εἰρωνεύονταν.
 Χαρακτήριζαν τοὺς χριστιανοὺς καθυστερημένους, βολεμένους, ἀνειλικρινεῖς, ὑποκριτὲς καὶ θεομπαῖχτες, ἐπειδὴ ἡ ζωὴ τους -ἔλεγαν- δὲν συμβαδίζει μὲ τὰ λόγια τους καὶ τὰ ἔργα τους δὲν εἶναι χριστιανικά.(Συνέχεια...)


                      15/9/2020, Οι επτά φράσεις του Χριστού στον Σταυρό,

Θέλετε νὰ µάθετε τὴ σηµασία ἐκείνων τῶν ἑπτὰ φράσεων τὶς ὁποῖες εἶπε ὁ Κύριος πάνω στὸν σταυρό. Δὲν εἶναι σαφεῖς;
Πρώτη φράση: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι» (Λούκ. 23,34). Μὲ αὐτὰ τὰ λόγια ὁ Χριστὸς ἔδειξε τὸ ἔλεός του ἀπέναντι στοὺς ἐκτελεστές Του,τῶν ὁποίων ἡ µοχθηρία δὲν ὑποχώρησε οὔτε ὅταν ὑπέφερε στὸν σταυρό. Τὸ δεύτερο εἶναι ὅτι βροντοφώναξε ἀπὸ τὴν κορυφὴ τοῦ βράχου τοῦ Γολγοθᾶ µία ἀποδεδειγµένη ἀλλά ποτὲ καλὰ συνειδητοποιηµένη ἀλήθεια, δηλαδὴ ὅτι αὐτοὶ ποὺ πράττουν τὸ κακὸ ποτὲ δὲν ξέρουν τί κάνουν. Σκοτώνοντας τὸν Δίκαιο στὴν πραγµατικότητα σκοτώνουν τὸν ἑαυτό τους καὶ ταυτόχρονα δοξάζουν τὸν Δίκαιο(Συνέχεια...)




                       12/9/2020, Ακίνδυνος ή επικίνδυνος χριστιανισμός,


«Ὅποιος λυπᾶται τὸ ραβδί του, μισεῖ τὸν γιὸ του· μὰ ἐκεῖνος ποὺ τὸν ἀγαπάει, τὸν παιδαγωγεῖ μὲ ἐπιμέλεια». Τὰ λόγια αὐτὰ ἀπὸ τὸ βιβλίο τῶν Παροιμιῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης μᾶς θυμίζουν ὅτι ἡ σωστὴ ἀγάπη τῶν γονέων πρὸς τὰ παιδιὰ δὲν ταυτίζεται πάντοτε μὲ τὴν ἐπιείκεια, ἀλλὰ ἐνίοτε ἀπαιτεῖται καὶ ἡ ἀνάλογη αὐστηρότητα. Κλασικὸ παράδειγμα ἀπαράδεκτης ἐπιείκειας πατέρα πρὸς τὰ παιδιὰ του εἶναι ὁ ἀρχιερέας Ἠλὶ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη (Α' Βασ. 2,12-4,18), ὁ ὁποῖος πλήρωσε ἀκριβὰ τὴ θεομίσητη ἀνεκτικότητά του πρὸς τoὺς ἀσεβεῖς καὶ ἱερόσυλους γιούς του. (Συνέχεια...)




                                    
Το διήμερο 6-7 Σεπτεμβρίου 1955 ο Ελληνισμός της Κωνσταντινουπόλεως βίωσε ένα άγριο πογκρόμ με 2 θανατώσεις κληρικών, βιασμούς, προπηλακισμούς και αμέτρητες καταστροφές κοιμητηρίων, ναών, οικιών και καταστημάτων.
Ο αφηνιασμένος τουρκικός όχλος χρησιμοποιήθηκε από τις ειδικές υπηρεσίες ανορθοδόξου πολέμου του Τουρκικού Στρατού για να τρομοκρατήσει την πολυπληθή τότε ελληνορθόδοξη κοινότητα και να την οδηγήσει, όπως και έγινε, στον σταδιακό ξεριζωμό. (Συνέχεια...)


                          5/9/2020, Η πτώση - Ένα κατηχητικό παράδειγμα,

Από τη φύση του ο άνθρωπος έχει το εξής βασικό χαρακτηριστικό :διαθέτει μεν θερμότητα ,δεν την γεννά όμως αδιάκοπα ,κι αν την χάσει δεν μπορεί να την αναπληρώσει από μόνος του. Άν, δηλαδή, ένας άνθρωπος μείνει στο κρύο, σιγά-σιγά θα χάσει την θερμότητα του, θα ξυλιάσει και θα πεθάνει, παρεκτός αν μεσολαβήσει κάτι άλλο. Αν, δηλαδή, από μιαν άλλη ύπαρξη, έξω από την δική του, δεχθεί επικουρία και ανανέωση της θερμότητας. Αυτό μπορεί να συμβεί αν π.χ. πάει κοντά στον ήλιο ή σε μια φωτιά. Μεταξύ των δυο αυτών υπάρξεων (του ανθρώπου αφενός και της φωτιάς αφετέρου) υπάρχει τουτη η διαφορά: από τη φύση της η πρώτη έχει θερμότητα, ενώ η δεύτερη είναι θερμότητα. (Συνέχεια...) 


Η παρουσία της Θεοτόκου και στη ζωή συγχρόνων ενάρετων Αγιορειτών Γερόντων είναι εμφανής. Ο Νεοσκητιώτης Γέροντας Ιωακείμ Σπετσιέρης εκοιμήθη λέγοντας τους Χαιρετισμούς. Ο Ρώσος ασκητής παπα-Τύχων γνώρισε τον ακριβή χρόνο της εκδημίας του από την Παναγία. Ο Καρουλιώτης Γέροντας Φιλάρετος συχνά έλεγε πως τον βαστά στον απαρήγορο εκείνο τόπο η Παναγία. Η Παναγία, έλεγε ο Γέροντας Ευλόγιος από το Κελλι του Φανερωμένου, τον έφερε στο Άγιον Όρος από το χωριό του. Ο παπα-Ιωακείμ ο Αγιαννανίτης κρυφή παραμυθία είχε, καθώς έλεγε, το βάστηγμά του από το φουστάνι της Παναγίας, που του έδωσε μια γενειάδα που ακουμπούσε στη γη. Ο Γρηγοριάτης ηγούμενος Αθανάσιος είχε «φάει» την εικόνα της Παναγίας του κελλιοΰ του από τους μύριους ασπασμούς. Ο μακάριος γέροντας Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης πάντοτε λέγοντας ή ακούγοντας τ’ όνομα της Παναγίας δάκρυζε. (Συνέχεια...)