1/3/2018, Η αληθινή συμφιλίωση -Άγιος Νικόλαος Πλανάς-, 
του π. Βαρνάβα Λαμπρόπουλου


Σχετική εικόνα
Ο άγιος ιερέας των Αθηνών Παπα-Νικόλας Πλανάς (+1932), βαθύς γνώστης της πνευματικής ζωής και έμπειρος ανατόμος των ανθρωπίνων παθών, έδωσε κάποτε την ακόλουθη θεραπευτική αγωγή σε μία πνευματική του θυγατέρα, για να την βοηθήσει να καταλάβει, πως πρέπει να συγχωρούμε αυτούς που μας αδικούν. Εξομολογείται η ίδια την εμπειρία της «Κάποτε είχα συκοφαντηθεί από κάποιους συγγενείς μου. Δεν ανταλλάξαμε όμως κουβέντες ούτε ύβρεις. Όταν εγκατασταθήκαμε και οι δυο οικογένειες στην Αθήνα, είχαμε απλώς ένα «γεια». Όταν εξομολογήθηκα στον Παππού την υπόθεση, του είπα ότι δεν θέλω ανταλλαγή επισκέψεων.  Καλά είναι, του λέω, αφού χαιρετιόμαστε. Εξάλλου, εκείνη ήταν κοσμική, ενώ εγώ κοντά στον Πάππου άλλη ζωή (Συνέχεια...)



17/2/2018, Ο άγιος Πορφύριος και τα "ανώτερα μαθηματικά"

Ο Άγιος Πορφύριος και τα «Ανώτερα Μαθηματικά»
...Στα πνευματικά δεν χρειάζεται βία. Εμένα δεν μου αρέσει αυτός ο τρόπος. Δύο είναι οι τρόποι που μας οδηγούν στον Χριστό: ο σκληρός και κοπιαστικός και δύσκολος, με άγριες τις επιθέσεις κατά του κακού και ο εύκολος, με την αγάπη. Εγώ βρίσκω ότι ο πιο σύντομος, σίγουρος, που ταιριάζει και στον σημερινό ταλαιπωρημένο άνθρωπο είναι αυτός με την αγάπη. Δεν πρέπει να πολεμάμε να διώξουμε το σκοτάδι από το «δωμάτιο» της ψυχής μας, αλλά να ανοίξουμε μια τρύπα, να μπει φως του Χριστού και το σκοτάδι διαλύεται.(Συνέχεια) 


11/2/2018, Εκκλησιαστική ευαισθησία,
του π. Σταματίου Σκλήρη


..Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην εκκλησιαστική ζωή. Υπάρχουν σήμερα κα­νόνες, κώδικες συμπεριφοράς, ξύλινες γλώσσες πού αντικατέστησαν με τον καιρό το Χριστό των Ευαγγελίων καιτής εκκλησιαστικής κοινότητας. Οι τυφλοσούρτες και τα συνταγολόγια αντικατέστησαν τη σπαρταριστή αγάπη με την επιπλοποιϊα της αγάπης.Όταν μιλάμε στο στυλ «πρέπει να αγαπάμε τους εχθρούς μας», μιλάμε άραγε για την αγάπη του Εσταυρωμένου; Τα λόγια μας δείχνουν πως έχουμε νοιώσει τις ευαισθησίες αυτής της σταυρωμένης αγάπης; Μήπως μιλάμε για τη γενική αγάπη προς την όλη ανθρωπότητα και δεν νοιώθουμε την ευαισθησία τής συγκεκριμένης αγάπης προς το συγκεκριμένο άνθρωπο, που ο Χριστός ονόμασε «πλησίον»; (Συνέχεια...)




3/2/2018, Η παραβολή του Ασώτου, 
του π. Αντωνίου Ρωμαίου

Η παραβολή αυτή είναι η διατύπωση της πιο μεγάλης και της πιο ολοκληρωμένης καμπύλης που διαγράφει η ανθρώπινη ασωτεία.Μέσα σ' αυτήν την παραβολή ο Κύριος μας δίνει να κατανοήσουμε όλες τις συντεταγμένες της ανθρώπινης ασωτείας. Και ο πρώτος υιός ο νεότερος, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το σύμβολο της ορατής, της εμφανούς ασωτείας, ενώ ο πρεσβύτερος υιός είναι το σύμβολο της αφανούς ασωτείας(Συνέχεια...)


1/2/2018, Η ζωή ως προσμονή,
του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

Αποτέλεσμα εικόνας για υπαπαντή
Ὑπάρχει τίποτα πιὸ χαρμόσυνο ἀπὸ ἕνα ἀντάμωμα, μία «ὑπαπαντὴ» μὲ κάποιον ποὺ ἀγαπᾶς; Εἰλικρινὰ τὸ νὰ ζεῖς σημαίνει νὰ προσμένεις, νὰ προσβλέπεις στὴ συνάντηση. Ἡ ὑπερβατικὴ καὶ ὄμορφη προσμονὴ τοῦ Συμεὼν αὐτὸ δὲ συμβολίζει; Ἄραγε δὲ συμβολίζει τὴν προσδοκία ἡ μακρόχρονη ζωή του, αὐτὸς ὁ προβεβηκὼς σὲ ἡλικία ἄντρας, ὁ ὁποῖος περνᾶ ὅλη του τὴ ζωὴ περιμένοντας τὸ φῶς ποὺ φωτίζει ὅλους καὶ τὴ χαρὰ ποὺ τὰ πάντα πληροῖ; (Συνέχεια...)