17/09/2013, Αι αγίαι μάρτυρες Σοφία, Πίστις, Ελπίς και Αγάπη,
του π. Γεωργίου Δορμπαράκη




Η αγία Σοφία δεν ανήκει στους μάρτυρες της Εκκλησίας μας, με τον τρόπο που τους γνωρίζουμε, ως εκείνους δηλαδή που έδωσαν και το αίμα τους από πίστη και αγάπη προς τον Χριστό. Δεν σημαίνει όμως ότι το μαρτύριο που υπέστη ήταν μικρότερο από αυτό των άλλων μαρτύρων. Και τούτο διότι πέραν του γεγονότος ότι ζούσε ως «μάρτυς τη συνειδήσει», αγωνιζόταν δηλαδή να τηρεί τις εντολές του Χριστού και μάλιστα την αγάπη και προς τους εχθρούς, το μαρτύριο να μετέχει ως θεατής στα βάσανα των θυγατέρων της και μάλιστα στον αποκεφαλισμό τους, είναι από τα μεγαλύτερα μαρτύρια που μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος, και μάλιστα μία μάνα, στον κόσμο τούτο. (Περισσότερα...)






8/09/2013, Σε μια λυπημένη μητέρα για τα κακά παιδιά,
του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς



Λυπάσθε για τα παιδιά σας. Παράλληλα με το σχολείο πληρώσατε ιδιαίτερα σε δάσκαλο για να τους μάθει να μιλούν γαλλικά και να παίζουν πιάνο. Και τώρα χτυπάτε το κεφάλι σας στο πιάνο, διότι όταν μπροστά σας μιλούν γαλλικά γελώντας αισθάνεστε ότι μιλούν άσχημα για σας. Ένα Σάββατο θέλατε να πάτε στο νεκροταφείο για να τελέσετε το μνημόσυνο του μεγαλύτερου γιού σας που σκοτώθηκε στον πόλεμο. Το είπατε στο παιδιά σας. Αλλά δεν σας ακολούθησαν στο μνημόσυνο παρά από τον ύπνο κάθισαν κατευθείαν στο πιάνο και άρχισαν να παίζουν«Παιδιά» τους είπατε, «σήμερα δεν παίζουμε πιάνο, σήμερα τελούμε το μνημόσυνο του συγχωρεμένου Μίρκο». «Έ κι εμείς θα παίξουμε ένα μαρς για το θάνατό του!» απάντησαν και γέλασαν καγχάζοντας. Και φύγατε μόνη όπως λέτε για τον τάφο, κλαίγοντας με λυγμούς σε όλη την διαδρομή. (Περισσότερα...)




03/09/2013, Ο Εσωτερισμός εντός των τειχών ,
του π. Βαρνάβα Λαμπρόπουλου


..."Το κατάντημα της ζωντανής πίστης σε ξερή ορολογία επαναλαμβανομένων ακαταλαβίστικων προτάσεων εκ συνηθείας", ανοίγει διάπλατα την πόρτα για να μπει ο Εσωτερισμός και μέσα στην Εκκλησία. Τι κάνουμε λοιπόν για την εξυγίανση της κατάστασης;
 Επιτρέπεται να επαναπαυόμαστε λέγοντας ότι "δεν είναι δα και απαραίτητη η παρακολούθηση των νοημάτων των αναγινωσκομένων και ψαλλομένων όσο η "συναισθηματική μέθεξη" στην "κατάνυξη" της λατρείας; Είμαστε σοβαροί υποστηρίζοντας κάτι τέτοιο; Το έργο μας άραγε είναι να μοιράζουμε "χάπια έκστασης" στο εκκλησίασμα σερβίροντας τεριρέμ, λιβάνι και μισοσκόταδο, ή να νύττωμε τις καρδιές των πιστών με το μοναδικό εργαλείο γνήσιας κατάνυξης, που είναι η πίστη στην εν Χριστώ σωτηρία, με κατανοητές έννοιες και με κατανοητές λέξεις προσφερομένη; Τι σημαίνει "ψαλώ τω πνεύματι, ψαλώ δε τω νο'ί' "; (Περισσότερα...)