25/1/2023, Μένει μόνο η προσευχή και η αγάπη,


Σπουδαία είναι και η άλλη έκφρασις: «Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση (γνωσιολογία)». Αυτή είναι η καθημερινή και θεμελιώδης διδασκαλία του αγίου Σιλουανού. 
Με την αγάπη του, που συνοδευόταν από την μετά δακρύων προσευχή του, συγχωρούσε τις αμαρτίες των αμαρτωλών, στήριζε τους αδυνάτους, διόρθωνε αυτούς που έκαναν πονηρά έργα, θεράπευε τους αρρώστους, ειρήνευε τους ανέμους. Στο μοναστήρι έκανε κοπιαστική εργασία. Είχε την αποθήκη με τα βαριά αντικείμενα. (Συνέχεια...)


 22/1/2023, Πες μας σε ποιό βαθμό τελειότητας έφθασες;


 Αλλ’ ο εσωτερικός άνθρωπος τους βλέπει όλους με καθαρό μάτι, χαίρεται για όλο τον κόσμο, και θέλει να προσκυνά και να αγαπά όλους, και τους ειδωλολάτρες και τους Ιουδαίους. Σε άλλη στιγμή, σαν υιός βασιλιά, έχει τόσο θάρρος στον Υιό του Θεού, σα να είναι πατέρας του, και ανοίγονται σ’ αυτόν πόρτες, μ’ ένα λόγο δηλαδή, από εκατό τόπους προχωρεί σε άλλους εκατό τόπους, και πλουτίζει, και όσο πλουτίζει του φανερώνονται πάλι άλλα καινούρια και θαυμαστά πράγματα, (Συνέχεια...)


 16/1/2023, Τι σώζει & φτιάχνει καλά παιδιά,



   Να βάζουμε κάθε μέρα νέα σειρά, νέα  διάθεση, ενθουσιασμό κι αγάπη στα παιδιά. Και η χαρά που θα τους έλθει, η αγιοσύνη που θα τους έχει επισκεφθεί, θα εξακοντίσει στα παιδιά την Χάρη.
Για την κακή συμπεριφορά των παιδιών φταίνε γενικά οι γονείς. Δεν τα σώζουν ούτε οι συμβουλές, ούτε η πειθαρχία, ούτε η αυστηρότητα. (Συνέχεια...)


10/1/2023, Ένας Αρχιεπίσκοπος κρατούμενος των Τούρκων


Μια αδημοσίευτη μαρτυρία – συνέντευξη του νέου Αρχιεπισκόπου Κύπρου Γεωργίου για την εν πολλοίς άγνωστη ιστορία της σύλληψης και φυλάκισής του από τους Τούρκους το καλοκαίρι του 1989 δημοσιεύει η «Σημερινή». Ο νυν Αρχιεπίσκοπος Κύπρου που ήταν τότε Αρχιμανδρίτης, περιγράφει το πώς έγινε η σύλληψη και το πώς έζησε για μέρες στα κρατητήρια των Τούρκων.  (Συνέχεια...)
 


 7/1/2023, Η Βάπτιση του Χριστού,



Γιατί ὁ Ἰησοῦς, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἦρθε στὸν κόσμο νὰ θεραπεύσει τὴν ἁμαρτία μὲ τὴν ἀναμαρτησία Του καὶ νὰ ὁδηγήσει τοὺς ἀνθρώπους σὲ κοινωνία μὲ τὴ θεία ζωή, ἐπιθύμησε καὶ ἀπαίτησε νὰ βαπτισθεῖ ἀπὸ τὸν Ἰωάννη; ... Ἡ ἀπάντηση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἑξῆς: Ὁ Χριστὸς δεχόμενος τὸ βάπτισμα ταυτίζεται μὲ τοὺς ἀνθρώπους, μὲ ὅλους τοὺς ἁμαρτωλοὺς ἀνεξαιρέτως. Ταυτίζεται μὲ κάθε ἁμαρτωλὸ ποὺ χρειάζεται συγχώρηση, σωτηρία καὶ ἀναγέννηση... Ταυτίζεται μὲ ὅλους καὶ μὲ τὸν καθένα μας. (Συνέχεια...)


  31/12/2022, Η Γραμμή της ζωής... στο χέρι του Θεού


Η πρώτη γραμμή μοιάζει με εκείνη που χαράζει το πλοίο στη θάλασσα. Όλα επιφανειακά χωρίς βάθος, χωρίς ουσία. Μετά από λίγο η γραμμή χάνεται, λες και η θάλασσα του χρόνου, έτρεξε να αφανίσει τα χνάρια του περάσματος. Η δεύτερη γραμμή, που το αλέτρι αφήνει στη γη. Βαθειά τομή. Αποκαλυπτική. Βγάζεις στο φως πέτρες, ξύλα σάπια, ρίζες βαθιές. Μοσχοβολά το χώμα όταν σμίξει με τη βροχή. Όπως το βάθος της ψυχής με τη Χάρη. Στη γραμμή θα πέσει ο σπόρος.  (Συνέχεια...)



29/12/2022, Χριστούγεννα του 1864,




Σὰν σήμερα, Χριστούγεννα, στὰ 1864, ἔκανε μεγάλη φουρτούνα μὲ χιονιᾶ. Στ’ ἀγριεμένο πέλαγο δὲν φαινότανε πουθενὰ πανί. Μοναχὰ ἕνα μικρὸ καΐκι πάλευε μέ το χάρο ἀνοιχτὰ ἀπὸ τὴν Τῆνο. Ἤτανε ἑνὸς καπετὰν Γιώργη ἀπὸ τὴ Νάξο, φορτωμένο κρασιὰ ἀπὸ τὴ Σαντορίνη. Ὅλη τὴ μέρα ἀγαντάριζε στὸν ἀγέρα, μὰ σὰν σκοτείνιασε, ὁ βοριᾶς σκύλιαξε κι’ ἔσπασε τ’ ἄρμπουρο, ἔβγαλε καὶ τὸ τιμόνι ἀπὸ τὰ βελόνια. (Συνέχεια...) 


25/12/2022, Στην Γέννηση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού,





Σωτήρα μου, σώσε τον κόσμο· αφού γι' αυτό ήρθες στη γη·
κάμε να επικρατήσουν όλα τα δικά Σου· αφού γι' αυτό έλαμψες
σε μένα και στους Μάγους και σ' όλη την κτίσι·
κοίταξε, να οι Μάγοι, που τους φανέρωσες το φως του Προσώπου Σου, (Συνέχεια...)




   20/12/2022, Το θείον βρέφος,



  Μ' άλλα λόγια, δεν είναι για τους ενήλικες, τους έξυπνους και σοβαρούς. Έτσι τα παιδιά μεγαλώνουν και γίνονται εξίσου σοβαρά και βαρετά. Ο Χριστός όμως είπε, «γέννησθε ως τα παιδία» (Ματθ. 18,3). Τι σημαίνει αυτό; Τι λείπει από τους ενήλικες, ή καλύτερα, τι έχει στραγγαλισθεί, καταπνιγεί, εκμηδενισθεί από ένα παχύ στρώμα ενηλικιότητας; Δεν είναι πάνω απ'; όλα αυτή η ικανότητα, η τόσο χαρακτηριστική των παιδιών, να θαυμάζουν, να αγαλλιούν και το πιο σπουδαίο να είναι γνήσια στη χαρά και στη λύπη;  (Συνέχεια...)




 Προηγούμενα Κείμενα